Kunne du tænke dig at blive vikar i MG-V?

Der er mange fordele ved at arbejde i social- og sundhedssektoren med MG-V som dit vikarbureau. Læs om dem her:

Din vigtigste opgave som vikar i MG-V er at levere nærværende og kvalificeret arbejdskraft i perioder, hvor MG-Vs kunder oplever personalemangel.

Når du træder til, hjælper du med at forebygge stress-relateret sygefravær blandt kundernes fastansatte medarbejdere. Gennem dit arbejde i den danske social- og sundhedssektor hjælper du kunden med at opretholde en sund organisation og et arbejdsmiljø, hvor overblik, overskud og smil på læben ledsager de daglige gøremål.

 

Læs mere om jobbet som vikar i MG-V nedenfor.

MG-V har din ryg

Som vikar hos os har du altid MG-V i ryggen. Vi ved, at du kun kan gøre dit arbejde ordentligt, hvis du selv er stress-fri og har det godt med at gå på arbejde.

 

Derfor...

  • lægger vi vægt på at give dig en god behandling
  • får du løn efter overenskomst
  • gør vores bookingsystem det super nemt for dig at overskue de administrative aspekter af jobbet som vikar
  • presser vi dig ikke til at tage flere vagter, end du ønsker - eller tvinger dig ud i situationer, du ikke magter
  • gør vi alt for at fylde din arbejdsuge ud, sikre dig vagter de samme arbejdssteder for på den måde at sikre kontinuitet i dit arbejdsliv 

 

Det gør vi, fordi vi også  ønsker at bevare en sund organisation. Kun sådan opretholder vi den høje kvalitet af ydelserne, vi leverer.

 

Frem din karriere med et job som vikar

Ofte vil du løfte din faglige profil, når du har arbejdet nogen tid som vikar. At fungere i jobbet er at bevise, at du er selvstændig, omstillingsparat, fleksibel, og at du hurtigt kan indgå i nye sammenhænge.

 

Vikar-jobbet ruster dig anderledes end en fastansættelse. I mange tilfælde vil en fremtidig arbejdsgiver betragte dig som en mere attraktiv arbejdskraft, når vedkommende ser, at du har fungeret som vikar.

 

Ikke mindst er jobbet en effektiv måde at blive introduceret for en fremtidig arbejdsplads.

Nyd godt af vores gode ry

MG-V har ry for at levere nærværende vikar-ydelser, der fuldt ud matcher dem, som kunderne selv kan mønstre gennem deres fastansatte medarbejdere. Som vikar i MG-V nyder du godt af vores ry. Du mødes med respekt for din faglighed og kvalifikationer, hvor end du kommer ud for at arbejde.

 

Dine fordele ved autobooking-systemet

Når du ansættes, uploades alle data, der vedrører din profil, til vores vikar-database. Vores bookingsystem bruger databasen til automatisk at matche dig med vagter, som kunderne søger besat.

 

Proceduren er, at du melder dig til tjeneste i bestemte tidsrum. Så snart kunden opretter en forespørgsel på en vikar, og du er ledig, og dine kompetencer matcher – tildeles du vagten eller vagterne automatisk. Det sker for så vidt, der ikke findes andre ledige vikarer, som matcher og har en bedre rating end dig.

 

MG-Vs autobooking giver dig et hurtigt og godt overblik over arbejdstider. Du notificeres automatisk, når du bookes til en vagt via mail og sms. Herefter er du forpligtet til at møde hos kunden i det pågældende tidsrum.

 

Autobooking af vikarer forudsætter en forudgået aftale mellem vikaren og MG-V. Det er, når vi kender vikaren og ved, at du leverer godt arbejde, at vi kan tilbyde dig at komme på autobooking.

 

Ca. 50 % af de vagter, vi hjælper vores kunder med at besætte, bookes automatisk. Sådan frigives der tid til andet administrativt arbejde. Det er vores arbejde at fylde dit vagtskema ud med det antal vagter, du ønsker. Det er vores bestræbelser på at linke dine vagter sammen, så du fortrinsvist arbejder det samme sted fra dag til dag. Sådan sørger vi for kontinuitet i dit arbejdsliv. Erfaringsmæssigt er kontinuitet en vigtig betingelse for, at du bliver glad for dit arbejde, og for at kunden og borgerne føler tryghed ved din service.

 

Tiden, det intelligente bookingsystem frigiver, bruger vi således bl.a. på at forbedre vilkårene for vores vikarer. Filosofien er, at du yder bedst, når du er glad for dit arbejde.

Rating af din profil

Som vikar hos MG-V bliver dit arbejde løbende evalueret. Når du har vikarieret for en kunde i kortere eller længere tid, beder vi kunden evaluere din service. Du får tildelt en såkaldt rating af kunden, som sammenfattes med vores rating af dig og med ratings, du har fået fra steder, hvor du tidligere har arbejdet.

 

Kundens rating er synlig for dig, MG-V og kunden selv. Din samlede rating er alene synlig for dig og MG-V.

 

Din rating sammenfattes af flere parametre. Møder du til tiden? Hvordan matcher du fagligt opgaven, som kunden skal have løst? Hvor godt falder du ind på arbejdsstedet? Hvor serviceminded mener kunden, at du er?

 

For dig som vikar har din rating primært 3 funktioner:

  1. For det første betyder en god rating, at du kommer først i køen, når vores autobooking tildeler vikar-vagter. Når en kunde melder ud, at vedkommende skal have besat en vagt, og to lige kvalificerede kandidater har meldt sig ledige i det pågældende tidsrum, vil den kandidat med den bedste rating automatisk blive booket til jobbet.
  2. For det andet fungerer din rating som motivationsfaktor. Den viser dig, hvor du skal sætte ind for at højne både vores og kundernes tilfredshed med dit arbejde – men den motiverer også MG-V til at støtte og hjælpe dig, hvis du skulle møde udfordringer på din vej.
  3. For det tredje bruges din rating, når vi manuelt udvælger vikarer til opgaver – fx når vi skal vælge den rette profil til et længerevarende vikariat. Det kunne være et barselsvikariat eller en stilling, der skal besættes, fordi en fastansat medarbejder er på orlov. Jo bedre, den pågældende kundes rating af dig er, sammenholdt med din samlede rating, jo oftere kan vi tilbyde dig den slags vikariater.

MG-Vs uddannelsescenter

MG-V har sit eget uddannelsescenter, der tilgås via vikarens login på vores hjemmeside.

 

Via uddannelsescentret tilbyder vi kurser og certificering i fx førstehjælp og konflikthåndtering. For at nævne flere eksempler tilbyder vi brand-, forflytnings-kurser og elektronisk dokumentation i diverse omsorgssystemer. Nogle af kurserne producerer vi selv. Andre køber vi os til – bl.a. hos de danske sygehuse.

 

Uddannelsescentret sikrer vores vikarer den fornødne efteruddannelse hurtigere, billigere og bedre end, hvis vi skulle vente på at kunne samle et hold af kandidater og afholde kurser i MG-V eller hos vores samarbejdspartnere.

 

Vikarerne bruger uddannelsescentret for hurtigere at opnå kompetencer, der er nødvendige for at kunne tage bestemte vagter – men de tager også kurserne simpelthen for at få flere faglige kompetencer og blive mere alsidige medarbejdere.

 

 

Bliv vikar hos MG-V

MG-V har vikarer som er både generalister og specialister. Vi lægger vægt på dine faglige såvel som personlige kompetencer. Vi er og vil fortsat være en attraktiv samarbejdspartner for både vores kunder og dig som vikar.

 

Har du kvalifikationerne og kunne du tænke dig at blive vikar i social- eller sundhedssektoren?

 

  • Bestem selv dine arbejdstider
  • Få lige så mange vagter, du ønsker
  • Få kontinuitet i dit arbejdsliv, selvom du er vikar
  • Frem din karriere
  • Få løn efter overenskomst
  • Bliv mødt med respekt for din person og faglighed på arbejdsstedet
  • Få god behandling af din arbejdsgiver

Upload dit CV til vores CV-arkiv. Under upload sender du automatisk en ansøgning til os. Vi kontakter dig, når vi har brug for en vikar. Derefter indkaldes du til en personlig jobsamtale.

Bliv vikar hos MG-V

Har du kvalifikationerne og kunne du tænke dig at blive vikar i social- eller sundhedssektoren?

 

  • Bestem selv dine arbejdstider
  • Få ligeså  mange vagter, du ønsker
  • Få kontinuitet i dit arbejdsliv, selvom du er vikar
  • Frem din karriere
  • Få løn efter overenskomst
  • Bliv mødt med respekt for din person og faglighed på arbejdsstedet
  • Få god behandling af din arbejdsgiver